Sista gången.....





I dag är grabbarna vet besiktigade ua och alla hade 2 testiklar i pungen=).
De är även vaccinerade och avmaskade .
Förresten,måste få skryta lite;) Fick MYCKET beröm av veterinären då hon tyckte att grabbarna skötte sig så bra på bordet. Att de kunde stå still och var välhanterade. Så nu mina vänner,är det bara för Er att fortsätta träna!(och jag lovar att jag kommer märka om ni tränat ,redan första gången ni kommer och klipper;))

Britta börjar ha dåligt med mjölk då avvänjningen gått mycket bra.Så nu är det nog sista gången hon låter dem dia alls.Numer leker och fostrar hon mest. Det bästa brittan vet är när jag låter henne vara med en eller två valpar åt gången.Det är fint må ni tro. Vilka moderskänslor som väller upp i en. Britta busar,tvättar och leker på det bästa sätt!

Det börjar dra ihop sig för flytt... Tänk att det allitid känns lika vemodigt när valparna skall gå. På ett sätt känns det skönt då jag inte kan ha hur många hundar som helst och jag har hittat fina familjer till valparna.
På ett annat vis är det jobbigt. De är ju trots allt MINA valpar(och Brittas ,och Eriks;)) Jag har känt dem sedan de föddes.Jag har sett dem utvecklas till olika individer och riktiga TERRIERS. Tänk om det inte går så bra som jag tror och hoppas?Tänk om ngn far illa? Sådana tankar kommer lätt när jag sitter och myser med en valp ,eller tränar att stå på trimbordet.Men så inser jag ju att ALLA "mina" valpköpare hitills har varit bra och ÄR bra. Och till Er som kommer nu kan jag bara säga VÄLKOMNA !!!!


Kommentarer
Postat av: Annika Sterner

Pappa Käcken och jag önskar alla valpar lycka till i deras nya hem. Stiliga pojkar!

Pussa dom lycka till från mej. Annika

2010-08-07 @ 22:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0