Välkomna till Världen !

Efter en lång & utdragen förlossning som slutade med kejsarsnitt är Adas & Leos valpar här ! Ada fick fram 2 valpar själv men sedan orkade hon inte mer,så jag stoppade de 2 små innanför tröjan på mig själv & åkte till veterinären för att få ut resten .Hos vet visade det sig efter en röntgenbild att det var mååånga valpar kvar & Ada var trött efter 36 timmars värkarbete så vi beslutade att snitta henne .Allt gick bra & med mig hem fick jag en trött Ada med hela 8 valpar ! Det är 4 pojkar & 4 flickor . Alla välmående & välskapta. Alla vägde över 300gr, vilket är mycket för en wheaten valp. Ada har haft en kull tidigare med 5 valpar som föddes vaginalt, också de vägde över 300 gr. Vet sa denna gången att då det var så många & stora valpar i lilla Ada var livmodern så uttöjd att hon inte kunde få några sammandragningar . Därav snitt . Vet berättade också att medan hon sydde ihop Ada drog livmodern ihop sig perfekt så inga komplikationer var att vänta . Valparna anlände i måndags natt & alla inklusive Ada mår alldeles utmärkt . Jag har fött upp wheaten sedan 2004 & detta är mitt första snitt ( förutom mina egna ;)). Som uppfödare vill man ju allt ska flyta på som man är van vid men nu när allt till sist gick bra är jag ju såklart en erfarenhet rikare . En erfarenhet jag gärna hade varit utan är dock att bor man på landet & inte i storstan finns det inga nattöppna veterinär stationer !!! Linnea , min dotter vill bli veterinär- vilket hon vill än mer nu - & då kommer hon ha praktiken öppen nattetid så alla djur kan få hjälp närhelst på dygnet , minsann !!

Kommentarer
Postat av: Malin Krantz

Vad skönt att det gick bra till slut! Så fina!
Visst är Ada halvsyskon med Sky? Hade gärna velat ha en liten ättling till Sky men inte så sugen på vakna valpnätter just nu 😅
/Malin Krantz

2023-12-08 @ 10:28:58
Postat av: Pennys matte

Stort Grattis och vilken tur att allt gick bra ❤️

2023-12-08 @ 21:38:51
Postat av: Pennys matte

Stort Grattis och vilken tur att allt gick bra ❤️

2023-12-08 @ 21:38:56
Postat av: Adas matte

Finaste Ada, bra jobbat. Vet att du tar väl hand om dina små. ❤️

2023-12-09 @ 13:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0